Náš příběh

První osudové setkání Michaela Krále s pivem se odehrálo před lety a shodou okolností to bylo na svatbě zakladatele Pixmanu Tomáše Míky. Michael tehdy ještě netušil, že přes brigádu v pivovaru Matuška se pivo stane jeho profesí a že jako zkušený sládek si jednoho dne s Tomem plácne a založí spolu pivovar. Ten den nastal na podzim 2021, ale cesta k němu nebyla tak přímočará, jak by se mohlo zdát.

Rozjedeme to hezky pomalu

"Úplně první myšlenka na vlastní pivovar vznikla s Tomem už asi 7 let zpátky. Párkrát jsme se sešli, o něčem se bavili, ale nakonec to vyšumělo. A je to dobře, protože jsem tehdy ještě uměl úplný nic," směje se Michael a pokračuje: "Podruhé jsme to vymýšleli s kamarádem a opět jsme to řešili i s Tomem, ale kamarád nakonec zvolil cestu jistoty, vaření piva u Dvou kohoutů. Loni jsme začali s Tomem horolezit a ta otázka byla opět na stole. Takže ten zásadní rozhovor probíhal zhruba takto: Lezu. Jistim. Dober. Pivovar? OK, ale musíme to stihnout do Vánoc."

A stihli to. Michael do toho vložil svůj pivovarnický um, Pixmani se postarali o logo (Honza Mikulec), etiketu (Dáša Karochová) a celkově o vizuální styl a mood značky Board. A je na nich i marketing a prodej. "První várka byla jen asi 1500 litrů piva, abychom nepřepálili začátek. A pak jsme přidali sociální sítě a web. Ale největším šířitelem boardu jsou samozřejmě kamarádi a spokojení zákazníci. Nikam se neženeme, je pro nás důležité udržet vysokou kvalitu piv a také chceme, aby jsme z toho měli radost.  Rozjezd plánujeme hezky pomalu.  

 

Michaelovým hnacím motorem je možnost dělat věci podle sebe, vymýšlet nové chuti a nesvazovat se předepsaným postupem. "Chce mít plnou kontrolu nad tím, jak bude výsledný produkt chutnat, vypadat a kde se bude čepovat,". Pixmani díky společnému podniku vystoupili ze škatulky "digitální agentura", přičichli k tradičnímu řemeslu a hrdě podporují zlaté české ruce a projekt, který jim dává radost.

První piva z létajícího pivovaru

Pivovar Board zatím nemá žádné tanky ani varnu. Funguje jako tzv. létající pivovar, tedy pivovar bez vlastního zázemí, který si pronajímá část kapacity jiného zavedeného pivovaru. Používá ale vlastní ingredience a celý postup má pod palcem - ať už se jedná přímo o Michaelův palec, nebo o palec dedikovaného zaměstnance hostitelského pivovaru.

Prvním pivem s fungl novou značkou Board na etiketě se stala IPA Paddleboard 15°, polotmavé pivo soustředěné na přímočarou hořkost, kterou doplňuje jemná citrusová vůně novozelandského chmele Waimea a německého chmele Melon. "V době, kdy světem hýbou dvojitě, trojitě chmelená piva s téměř nulovou hořkostí a velkým zákalem, my jsme se vydali opačnou cestou. Oldschool je cool," říká Michael. Novinku mohli jako první ochutnat přátelé, známí a obchodní partneři Pixmanů, kteří ji rozdávali jako vánoční dárkové pivo. 

Během zimních měsíců pak přišel na řadu Snowboard 14°, spodně kvašené světlé pivo plzeňského typu. Je chmelené žateckým poloranným červeňákem a chmelem Saaz Special - i to je navzdory zvláštnímu názvu český chmel. Dodávají pivu výraznou hořkost, která podporuje pitelnost, aroma je přitom lehce květinkové.

Novinkou letošního jara je Longboard PALE ALE 12°. Je to lehká svrchně kvašená dvanáctka ovoněná chmely Enigma od klokanů a americano chmelem Comet. Tyto chmely pivu dodávají aroma rybízu, grepu a citrusů.

Umíte si to představit? Pokud tady vaše fantazie končí, podívejte se na mapu piva Board - kde se dají piva Board koupit a kde jsou na čepu.

A jak to bylo dál...

Jaké představy má Michael o budoucnosti pivovaru Board? "Na to je jednoduchá odpověď: Nastavit dobrou a stálou kvalitu piva, aby se to hezky prodávalo a jednou to vyústilo v reálný pivovar s vlastní technologií. A aby to všem dělalo radost."